Coraz częściej firmy lub znane marki decydują się na wydanie swojej własnej  limitowanej edycji kalendarza . Główną  atrakcją ekskluzywnych kalendarzy są zdjęcia wykonywane przez zawodowych fotografów, w oryginalnej scenerii czy prowokujących a czasami szokujących aranżacjach. Najczęściej przewodnim motywem są kobiety ale nie zawsze….

Wszystko zaczęło się od kalendarza Pirelli, w którym twórcy pokazują różne oblicze kobiecego piękna. Wydawany jest corocznie od 1964 roku. O historii jego powstania można przeczytać w naszym wcześniejszym artykule http://fotograficzno.pl/historia-najbardziej-prestizowego-kalendarza-na-swiecie/. W tym roku autorem zdjęć jest  ekscentryczny projektant Karl Lagerfeld.

fot: Karl Lagerfeld
fot: Karl Lagerfeld
fot: Karl Lagerfeld
fot: Karl Lagerfeld
fot: Karl Lagerfeld
fot: Karl Lagerfeld

Jedną z pierwszych firm, która zaczęła wydawać kalendarze sygnowane swoją marką była  Lavazza- jedna z najbardziej znanych włoskich marek kawy. W tym roku wydała dziewiętnastą już edycję luksusowego kalendarza, którego motywem przewodnim był temat „Falling In Love In Italy”- zakochać się we Włoszech. Autorem zdjęć jest amerykański fotograf gwiazd – Mark Seliger.

Po raz drugi na rynek, swój kalendarz na rok 2011, wypuściła marka BOLS i  od razu stał się hitem. Skąpo odziane ambasadorki marki BOLS to jedne z najpiękniejszych Polek, laureatki różnych konkursów piękności, ukazane na tle Morza Śródziemnego. Autorem zdjęć jest grecki fotograf Tassos Vrettos.

Kolejny raz, po wielkim sukcesie z 2009 roku, na rynku pojawiła się nowa edycja ekskluzywnego kalendarza wydana przez sieć elektromarketów Media Markt, przeznaczona dla kluczowych partnerów i kontrahentów. Kalendarz przedstawia trudny los osadzonych w celi pięknych więźniarek, skazanych „ na najniższe ceny”.


Swój pierwszy limitowany kalendarz wydała firma OLMET, która jest jednym z największych złomowisk na Śląsku. Modelkami są dwie gimnastyczki a  autorem zdjęcia Veroniq Zafon, która w niezwykły sposób połączyła dwie materie: kobiece ciało i złom. Niestety powstało jedynie 100 sztuk limitowanej wersji tego kalendarza.

Jednak edycje limitowanych kalendarzy nie tylko zachwycały ale również szokowały.

Firma Lindner, wiodący producent trumien z Wągrowca, po raz drugi wzbudziła kontrowersje, wypuszczając na rynek kalendarz na rok 2011 ze zdjęciami swoich wyrobów w towarzystwie półnagich modelek. Zdjęcia wykonała tczewska firma Smartfotos. W sesji do kalendarza wzięło udział 12 modelek i 5 modeli.

Czy uważacie, że są to trafione tematy kalendarzy? Czy erotyzm, golizna pasuje do wszystkiego?

Zdjęcia pochodzą z:

http://www.2011.lavazza.com/

http://www.zlom.info.pl/

http://www.hanter.pl/

http://www.makbet.pl/