Lampa błyskowa SB-300, przeznaczona jest do lustrzanek cyfrowych firmy Nikon i aparatów Nikon COOLPIX wyposażonych w sanki mocujące. Dzięki kompaktowym rozmiarom, małej wadze oraz intuicyjnej obsłudze, nowy model stanowi doskonałe rozwiązanie dla początkujących fotografów, którzy chcą rozwijać umiejętności twórczego wykorzystania oświetlenia.


„Nikon SB-300 pozwala w prosty sposób zapanować nad oświetleniem kadru, gdy światło zastane – naturalne lub sztuczne – pada z nieodpowiedniej strony bądź ma niepożądany kolor, temperaturę lub natężenie. Nawet użytkownicy bez doświadczenia w korzystaniu z lampy błyskowej będą mogli z łatwością przezwyciężyć niekorzystne warunki oświetleniowe i uzyskać wymarzone zdjęcia” – mówi Zurab Kiknadze, menedżer produktu w dziale obiektywów, akcesoriów i oprogramowania firmy Nikon Europe.

Lampa błyskowa Nikon SB-300 jest wyjątkowo łatwa w obsłudze. Dzięki temu nawet mniej doświadczeni fotoamatorzy będą mogli kontrolować oświetlenie kadru oraz realizować swoje twórcze wizje. Ruchomą głowicę można przechylać maksymalnie o 120 stopni, co pozwala wykorzystywać m.in. błysk odbity od sufitu lub ścian do uzyskania bardziej miękkiego
i naturalnego wyglądu fotografowanego obiektu.

Nowy model został wyposażony w system pomiaru ekspozycji i-TTL firmy Nikon, który gwarantuje precyzyjny pomiar światła i dopasowanie mocy błysku do warunków oświetleniowych. Użytkownicy lustrzanek cyfrowych mogą m.in. włączać z poziomu aparatu synchronizację z długimi czasami ekspozycji, redukcję efektu czerwonych oczu i inne tryby pracy lampy błyskowej.

Liczba przewodnia 18 (ISO 100, m) oznacza, że modelu SB-300 można używać do oświetlania odległych obiektów, nawet przy słabym oświetleniu, jako błysku wypełniającego, wydobywającego szczegóły obiektu i zmiękczającego cienie rzucane przez światło otoczenia oraz jako błysku kompensującego przy zdjęciach wykonywanych pod światło.

Lampa błyskowa SB-300 będzie oferowana w komplecie z miękkim futerałem.

Najważniejsze cechy:

*Niska waga i kompaktowe rozmiary.
*Zgodność z systemem i-TTL – umożliwia wszechstronne zastosowanie w lustrzankach cyfrowych firmy Nikon oraz aparatach Nikon COOLPIX wyposażonych w sanki mocujące.
*Wszechstronny zakres: liczba przewodnia 18 (ISO 100, m) zapewnia doświetlenie odległych obiektów nawet przy słabym świetle.
*Błysk kierunkowy: głowicę lampy błyskowej można przechylać pod kątem do 120 stopni w celu uzyskania optymalnego kierunku błysku.
*Łatwa obsługa: wystarczy założyć lampę błyskową na sanki mocujące aparatu, aby była gotowa do pracy.
*Wyłącznik termiczny: zapobiega uszkodzeniu lampy błyskowej z powodu przegrzania podczas intensywnych serii błysków.
*Baterie typu AAA: model SB-300 jest zasilany dwiema bateriami typu AAA, które są powszechnie dostępne na całym *Oprogramowanie można aktualizować za pośrednictwem korpusu aparatu.

Źródło: Informacja prasowa