Według danych GfK za czerwiec 2011 r. Nikon osiągnął w Europie największy udział w rynku cyfrowych aparatów fotograficznych, w tym w kategorii aparatów kompaktowych. Pomimo trudnych warunków rynkowych, Nikon został liderem w 11 krajach europejskich ujętych łącznie w raporcie GFK przedstawiającym udziały w rynku, osiągając odpowiednio sprzedaż na poziomie 17,8% i 14,4%. Nastąpiło to po szybszym niż zakładano przezwyciężeniu trudności związanych z dostępnością części po kataklizmach w Japonii, dzięki czemu firma zwiększyła kwartalną sprzedaż o ok. 20%, a przychody operacyjne o ok. 230% w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Według GfK w kategorii aparatów kompaktowych, Nikon osiągnął 14% wzrost sprzedaży pomimo ujemnej dynamiki w tym segmencie. Dzięki temu Nikon uzyskał jeden z najwyższych od 10 lat udziałów rynkowych. Na sukces ten złożyły się m.in. popularność aparatu COOLPIX S3100, który w dalszym ciągu jest najlepiej sprzedającym się aparatem w Europie, w szczególności w Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Ogólnie Nikon zawdzięcza dobry wynik przede wszystkim doskonałym relacjom z partnerami biznesowymi, wysiłkom zespołów sprzedaży, jak również udanej kampanii reklamowej I AM Nikon. Przy bogatej ofercie produktowej, szczególny wpływ na ten wynik miała ostatnia nowość Nikona – lustrzanka D3100, która od wielu miesięcy jest europejskim bestsellerem w swojej kategorii.

Źródło:
Nikon

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj instrukcje w nim zawarte, aby potwierdzić subskrypcję.